Dnes je pondelok, 04.júl 2022, meniny má: Prokop
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Tipy pre skutočne oddychovú nedeľu

jún 19, 2022 - 14:00
Väčšina ľudí pociťuje podobné emócie, keď príde nedeľa – obávané zistenie, že víkend sa už skončil. Ale ak sa k vám „nedeľné strašidelné udalosti“ dostanú skôr, ako začnete nedeľu, prichádzate o príležitosť oceniť to ako prvý deň týždňa – nie posledný deň vášho víkendu.
Foto: 
shutterstock

Keď sme neustále v jednom kole, naše telo a hormóny pracujú, aby sme sa pokúsili zvládnuť tento stres. Máme krátkodobé stresové hormóny, ako je adrenalín, a dlhodobé hormóny, ako sú steroidy, ktoré takto podnecujeme, aby nás zaplavili. Keď sa pripravíme o „deň zastavenia“, odopierame našim telám šancu spomaliť tieto hormóny a resetovať sa. Každý má inú definíciu zotavenia, ale cieľ by mal zostať rovnaký: Urobte čokoľvek, čo minimalizuje úroveň vášho stresu na týždeň dopredu. Začnite vykonaním týchto štyroch malých úprav, aby ste sa v nedeľu vrátili späť k revitalizačnému dňu, ktorým nedeľa má byť.

Plánujte dopredu

Zabezpečenie, že vaša nedeľa môže byť bez práce, sa v skutočnosti začína cez týždeň. Zapíšte si svoje priority v pondelok ráno a preusporiadajte si agendu na týždeň tak, aby ste sa uistili, že vám umožní riešiť tieto priority. Keď to neurobíte, zistíte, že reagujete na to, čo je počas týždňa najnaliehavejšie, namiesto toho, aby som sa sústredil na to najdôležitejšie. Urobiť z nedele oddychový deň znamená aj pripraviť sa naň počas zvyšku týždňa namiesto toho, aby ste si nechávali plány na poslednú chvíľu. V sobotu ráno nie je čas rozhodnúť sa urobiť si z nedele deň odpočinku. Tlačte sa na to, aby ste pravidelne počas týždňa uzatvárali projekty a úlohy, aby ste sa v piatok nezrútili a uvedomili si, že veci budú musieť prejsť do vášho víkendu.

Doprajte si

Nikdy nebudete ľutovať, že sa budete starať o svoje duševné, fyzické a emocionálne zdravie. Nie je lepší deň na využitie tejto priority ako nedeľa. Berte to ako relaxačné ukončenie predchádzajúceho týždňa a zároveň ako váš revitalizačný štart do budúceho týždňa. Omlaďte svoju myseľ a telo a zbavte sa stresu dlhým kúpeľom, zoberte knihu, ktorú ste si chceli prečítať, prezrite si Pinterest, kde nájdete zdravé recepty na obedy a večere, alebo si zapíšte nejaké osobné, mimopracovné ciele a ambície na budúci týždeň.

Cvičete alebo si dajte deň voľna

Ak vaša predstava o relaxe znamená beh na päť míľ, ktorý by ste nedokázali vtesnať do rušných pracovných dní, nech sa páči! Ak vám však cvičenie prináša viac stresu ako odpočinku, doprajte si deň, kedy si ľahnete. Vyskúšajte jednoduché strečingy, ako sú jednoduché jogové pohyby, ktoré vám pomôžu uvoľniť svaly a myseľ, aby ste sa menej stresovali. Nech už sú vaše preferencie akékoľvek – cvičenie alebo uvoľnenie – urobte z nedele deň, kedy sa sústredíte na osvieženie tela tým najlepším spôsobom, aký potrebuje.

Choďte na nedeľnú jazdu alebo prechádzku

Skúste si v nedeľu dopriať nejaký čas bez obrazovky. Aj malá dávka urobí vystresovanej mysli a telu dobre. Nechajte telefón doma a vydajte sa na voľnú cestu, či už na kolesách alebo pešo, naordinujte si pravidelnú nedeľnú prechádzku.

- - Inzercia - -